Povestea incepe acum vreo 3 luni cand, dupa aprox. 2 ani si jumatate si
vreo 35.000km, mi-am vandut prima masina. Planul era sa imi cumpar o
masina "temporara" pana cand imi voi permite ceva "bun". Si-asa am
inceput sa caut, sa imi intreb prietenii si cunostintele.
Etapa 1: imi iau Logan
Bugetul
initial era aprox. 3500eur. De banii astia, tinand cont si de timbrul
de mediu, nu puteam lua mare lucru. Varianta cea mai la indemana parea a
fi un logan, pentru ca ma apropiam de unul ok cu taxa platita (dupa
~2008), pentru ca parea ieftin de intretinut, se incadra in buget si,
overall, si-ar fi facut treaba pana cand as fi luat altceva.
Prin
urmare, am inceput sa caut pareri, sfaturi si-alte cele. Majoritatea
cunostintelor / prietenilor (cu exceptia celor care chiar aveau logan)
mi-au spus ca e de rahat si mai bine imi iau ceva din Germania. Treptat,
am inceput si eu sa ma gandesc ca, poate, au dreptate si oamenii astia.
La aceiasi bani, as lua o masina mult mai bine dotata, mai sigura,
chiar daca mai veche...si-asa am trecut la pasul urmator.
Etapa 2: imi iau "ceva din Germania"
De
exemplu, un golf 4, pentru ca e mult mai masina decat un Logan, nu? Bun
- ma pun pe cautat si, dupa mult timp, concluzia era ca un golf in
mintile lui, in bugetul meu, trebuia sa fie de vreo 13-14 ani vechime.
Cam nasol. Ok, sunt foarte fiabile, sunt supermasinaromanului, dar
totusi - 14 ani?
In plus, golfurile si opelurile sunt, in mintea mea
cel putin, cele mai samsarite masini de pe planeta. In 14 ani, minim 2-3
proprietari, deci sanse mari de tot sa fi fost manarit te miri ce la
masinile astea.
Eram usor dezamagit de optiunile disponibile. Am
urcat un pic bugetul, spre 4500e, dar parca tot nu gaseam nimic care sa
ma multumeasca. In general, aveam de ales intre un logan post 2007-2008,
care de cele mai multe ori era vandut de te miri ce dubios, un golf 4 /
astra G / alte masini din epoca aia, prea vechi pentru gusturile mele,
sau o masina de clasa mai mica (Fiesta, Corsa, etc) la care problemele
principale erau spatiul si siguranta.
Etapa 3: "du-te, ba, cu citroenu tau d'aici"
Deja
ajunsesem destul de enervant cu schimbarile mele de opinie (mult prea)
frecvente. Intr-o zi in care ma plangeam ca nu gasesc nimic ok, imi zice
un coleg "de ce nu te uiti la un C4? Sunt misto". Evident, ii raspund
pe un ton superior "nu-mi iau frate frantuzesti...". Trece momentul de ignoranta prosteasca si, in pana de idei, zic sa arunc si eu un ochi, sa vad care-i treaba cu masina asta.
Ma
prind repede ca e o masina al naibii de cool care mi se incadreaza in
buget, cu dotari (mult) peste ceea ce au alte masini de banii astia.
Brusc, aveam sanse de a-mi cumpara o masina pe care sa-mi doresc s-o tin
mai mult de un an.
Bun - masina pare ok, hai sa gasim ceva informatii de la proprietari, imi spun. Aici a intrat in scena clubc4
(and here comes my ass kissing towards you guys) - rar am gasit o
comunitate atat de activa si de dornica sa ajute. Timp de cateva
saptamani am citit, am gasit pareri despre preturi, fiabilitate, consum,
am luat la rand anunturile de vanzare, facut planuri, calculat bugete
and so on. Imi placea ce citeam.
Ma hotarasc pe un coupe, pentru ca o
data in viata suntem tineri si merita sa cumparam o masina cool, nu?
Mi-am facut cont pe forum, am contactat cativa colegi care aveau
coupe-uri la vanzare, insa am realizat, treptat, ca doar doua usi (ma
rog, 3) nu sunt ok pentru majoritatea posibililor pasageri ce vor sta in
spate (sau, altfel spus, nu mai sunt atat de tanar pe cat credeam ).
Asa ca am trecut catre varianta in cinci usi. Anuntul colegului @mootoo
il stiam demult. Am vorbit, ne-am intanit, mi-a placut masina, m-am dus
la Galati si-am cumparat-o .
Cam
asta e povestea, pe scurt. Am pornit cu gandul sa-mi iau un logan sau o
masina fabricata pe vremea pubertatii (mele) si-am ajuns intr-un C4 din
2008. Ok, nu-s cel mai popular printre prietenii si cunostintele care stiu cum sta treaba cu masinile frantuzesti,
insa nu prea imi pasa. Am o masina care imi pune un zambet pe buze in
fiecare dimineata, in care ma urc cu placere de fiecare data si care,
pana acum, n-a iesit niciodata sifonata din comparatiile cu suratele mai
noi sau mai germane ale acelorasi prieteni .
Da, mai scartaie un plastic, portbagajul se inchide prea zgomotos (imi
lipsesc chestiile alea de cauciuc), dar ma bucura prin tot ceea ce imi
ofera. E un pic zurlie, cu display-ul central acolo unde este si centrul
fix al volanului, dar e ok, ne potrivim .
Gata, asta fu povestea. O sa revin cu alte detalii despre masina, dar nu cred ca astazi.
Multumesc pentru urari tuturor. Pretul a fost unul corect .
http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?f=94&t=8264
http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?f=19&t=8299
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu