PSA GRUP

PSA GRUP

duminică, 14 septembrie 2014

Jurnal de bord - Citroen C4, 5 usi, 1.6 hdi, 92cp, 115.000km la achizitie

Asta-i un jurnal planificat de mult timp, dar pentru care n-am reusit sa imi fac timp.
Cand am luat masina, o parte din increderea in marca si model am capatat-o din cititul prin forumul asta. Mi se pare fair sa intorc favorul si sa strang intr-un singur loc intrebarile si raspunsurile pe care le-am primit pana acum. Sper sa ajute pe cineva :-).

O sa adaug mesaje pe parcurs, in ordine cronologica si sper sa nu uit lucruri esentiale. In general, o sa incerc sa detaliez informatii din urmatoarele categorii:

- cat ma costa sa detin masina (in special pe partea de fiabilitate si consum, pentru ca astea sunt cele mai urmarite aspecte din cate am observat)
- ce probleme apar pe parcurs, cum le rezolv
- ce imbunatatiri adaug

Acum, rezumatul foarte scurt al primei jumatati de an alaturi de robot:

______________________________________
*****************************************************
Masina:
C4, 5 usi, 1.6 hdi, 92cp, 115.000km la achizitie.
Am mers ~7000km in ~5 luni, probabil intr-o proportie egala urban / extraurban.

Rezumat costuri:
Revizie: ~600RON (filtre mann, ulei Castrol)

Alte chestii schimbate:
- diverse chestii pe la articulatiile fata (bielete / capete de bara)
- uleiul din cutie + un simering de planetara
- rezistenta GMV

Cost total estimativ (revizie + restul): ~1500RON

Consum:
Urban (Bucuresti, viteza medie ~20kmph, deci fara ambuteiaje oribile): ~7.0 l / 100km
Extraurban (DN-uri, mers ~60 localitati, ~90-120 extraurban, in functie de drum si trafic): ~4.3l / 100km

In mod evident, consumul variaza in functie de trafic / temperatura / folosirea AC-ului / apa de pe drum / vant / etc.. Valorile indicate sunt medii, tinand cont de toti factorii mentionati.

Merita diesel? :-)
Cu un motor de putere similara pe benzina, pe o masina similara, consumul ar fi ~9.5 in oras si ~6 in afara. Tinand cont ca ponderea (pentru mine) este cam 50-50, in medie economisesc 2 l / 100km.

Diferenta de pret intre motorina (pun d'aia scumpa de obicei) si benzina (puneam d'aia ieftina de obicei) este cam de 10%.
Intr-un an merg ~20.000km, deci:
- motorina: ~7500RON
- benzina: ~9300RON
- economie: ~400EUR, la ~4.5RON / EUR
- cost suplimentar: ~50eur (filtrul de motorina, cred ca asta e tot ce se schimba in plus)

Presupunand ca o sa vand masina dupa ~2 ani de folosire, voi cheltui cu ~700EUR mai putin pe combustibil & revizii.
O masina pe benzina similara probabil ar fi fost cu 1000EUR mai ieftina, in cel mai dezavantajos caz. Presupunand ca si-ar pierde din valoare ~20% per total, dupa 2 ani voi fi cheltuit:

- benzina: 3500*(1-0.8) = 700EUR
- motorina: 4500*(1-0.8) - 700EUR = 200EUR

Pare ca as iesi usor in dezavantaj cu diesel, insa estimarile sunt foarte largi. Ramane sa vedem ce si cum atunci cand o voi vinde :-).


Concluzii:

Toate chestiile pe care le-am schimbat erau "de schimbat" de cand am luat-o (nu a fost nimic semnificativ ascuns de colegul @mootoo - mi se pare un aspect relevant pentru comunitate :-) ).
Overall, este o masina foarte cinstita, cu dotari pe care masini mai nemtesti le au la preturi cu ~1500-2000eur in plus si la niste kilometri / seturi de probleme mult mai incerte.

Mi-ar placea:
- sa scap de zgomote / greierasi (detaliez cu alta ocazie; oricum, nu-s multi)
- sa activez AUX in pentru a scapa de kilogramele de CD-uri
- sa se auda muzica mai bine (alte boxe?!)
- sa imi cumpar cauciucuri noi, vara / iarna (am eu un fix cu "vreau cele mai bune cauciucuri")


Cam atat momentan, cand imi mai amintesc completez.
by COSTIN07 => http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?f=16&t=8542



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu